Projecte: Programa d'impuls de la indústria 4.0 a l'Anoia
La indústria 4.0 identifica com la quarta revolució industrial i incorpora altres conceptes com els productes intel·ligents, la manufactura avançada, la Internet de les coses, la híper connectivitat i el Big Data (o tractament i interpretació massiu de dades) .
En l’entorn del sector textil-confecció, s’han identificat 3 àmbits prioritaris d’expansió de la industria 4.0, el primer aplicat al model de negoci i especialment a la comercialització mitjançant internet de productes personalitzables pel propi consumidor, el segon àmbit ‘ el dels processos- destaca l’aplicació de la impressió 3D per al prototipatge i la producció de productes i complements de moda, així com els sistemes de producció altament robotitzats que permeten el desenvolupament de lots unitaris altament personalitzats ‘ com es el cas de les tricotoses rectilínies computeritzades, tecnologia característica del tèxtil de l’Anoia-. En relació a la creació de nous productes, la indústria 4.0 s’enfocarà al desenvolupament de tèxtils intel·ligents que gràcies a l’electrònica i els nous materials aportaran noves funcionalitats als productes.
Plantegem el Programa d’impuls de la indústria 4.0 en les indústries del disseny de l’Anoia amb els següents objectius:
- Sensibilitzar a empreses i institucions de la comarca entorn als reptes i oportunitats i motivar-los a introduir elements de la nova industria 4.0 als seus processos i/o negocis.
- Facilitar el lideratge dels processos de digitalització de les indústries del disseny per part de directius i professionals clau del sector.
- Provocar una transformació ens els processos de disseny, industrialització, vendes, logística, distribució.
- Facilitar la distribució de productes d’industrials tèxtils de la comarca de l’Anoia al consumidor final mitjançant plataformes web de venda de peces de gènere de punt que permeti la personalització del disseny
Aquests programa s’implementarà a través de les següents fases:
Fase 1: Sensibilització
Fase 2: Auditories
Fase 3: Proposta Tecnològica
Fase 4: Desenvolupament i/o implantació d’aquelles solucions tecnològiques més útils identificades en el procés d’auditoria.
Aquesta acció consitiex en dues iniciatives per facilitar el comerç digital de productes fabricats a la Comarca:
La primer iniciativa es la creació d’un portal de venda de productes de moda fabricats en gènere de punt proposats pels productors locals de la Comarca de l’Anoia.
La segona iniciativa consisteix en identificar, caracteritzar i establir una relació amb els principals portals de venda de moda “On line” a nivell europeu.