Projecte: Igualada Fashion and Design Hub
La creació del Igualada Fashion & Design Hub pretén aprofitar l’oportunitat d’estimular la cooperació empresarial i facilitar un espai que concentri les activitats relacionades amb les indústries del disseny de la Comarca i provoqui la seva acceleració, aprofitant sinèrgies entre elles.
L’Iigualada Fashion & Design Hub serà una ambiciosa estructura de recolzament al desenvolupament de les indústries del disseny de l’Anoia, facilitarà els processos de digitalització, innovació i creativitat, orientada a atendre una demanda de proximitat caracteritzada per la rapidesa i la personalització dels productes, una indústria que ha de permetre generar oportunitats professionals especialment en els segments més joves de població.
Rehabilitació de l’espai En aquesta fase s’hi concentrarà la despesa en inversions. L’espai que ocuparà l’IGD Fashion&Design Hub està localitzat a l’Avinguda Barcelona, 101-103, procedent d’una antiga fabrica tèxtil (Vives Vidal). Aquest espai s’ha t’adequarà amb aules de formació, sales de presentacions d’empreses perquè puguin presentar els seus productes (showrooms) i espais per encabir-hi actes culturals oberts a la ciutat.
L’objectiu del projecte IGD Fashion Hub, és crear un equipament orientat a recolzar de forma integral la competitivitat i el creixement del Clúster Tèxtil de l’Anoia.
Aquest espai permetrà agrupar un conjunt d’activitats ja consolidades en el territori i altres noves activitats vinculades a les indústries del disseny que actualment no comparteixen un espai comú i no es beneficien de la coordinació que permet aquesta.
Aquesta acció és desenvolupa en:
- Elaboració del full de ruta que ha de servir de guia per garantir el funcionament del centre Igualada Fashion&Design Hub. Contindrà la planificació de les activitats de formació i de promoció de l’activitat industrial que s’estan duent a terme actualment. També inclourà la gestió per a la generació de noves activitats que s’hi vulguin allotjar. Es treballarà el model de gestió de les activitats culturals obertes a la ciutat: cerca i contractació d’un dinamitzador cultural que haurà de treballar alineat amb la direcció del centre; planificació d’activitats.
- Model de gestió econòmica necessari per garantir la subsistència del centre a partir de la fi del finançament públic.
- Desplegament del pla estratègic. Inici de les activitats del centre. Aquesta fase també inclou la creació d’un programa d’impuls d’atracció de joves dissenyadors. S’estudiarà un sistema de beques per a la integració de joves professionals en empreses del sector tèxtil del territori. S’articularà el sistema de concessió de beques.